יש האומרים שזהו מוקד ההתנגדות המיוחד והשווה ביותר – ירושלים. הפגנות שמשתפות את כולם וכולן, ימין ושמאל, נשים וגברים, דתיים, מסורתיים, חילונים וחרדים, יהודים וערבים – ככה שומרים על הבית המשותף וככה הם גם קוראים לעצמם ״שומרים ושומרות על הבית המשותף״. הנוער והסטודנטים הם שמובילים אותן ויוצרים תמיד חוויה בלתי נשכחת, זה כשבעה חודשים.
השבוע הם הרימו הפגנות מעוררות השראה ארבעה ימים ברציפות
ביום שני – כשהחוק של רוטמן עלה להצבעה ראשונה – הם היו שם מהבוקר עד הערב – כ-2,000 איש ואישה. מתחו קו אדום לאורך של כמה עשרות מטרים – בין בית המשפט למשכן הכנסת.
בשלישי בבוקר, חסימות ושיבושים בשיתוף אחים לנשק. קו אדום מול הכנסת לפני הצהריים.
בשלישי בערב – קרוב ל-20,000 ירושלמיות וירושלמים צעדו במסלול של כשלושה ק״מ, לאורך עמק המצלבה ועד הכנסת – בהובלת מחאת הסטודנטים הירושלמית ה א ד י ר י ם.
וברביעי בערב – בין ביתו של נתניהו ברח׳ עזה לכיכר פאריז – למעלה מ 2,000 מפגינות ומפגינים
16 עצורות ועצורים השבוע – כולם שוחררו. חלקם אחרי לילה במעצר במגרש הרוסים. גיבורים.
ועכשיו מתכוננים להפגנת הסופ״ש ומולם בעייה חדשה. זה מה שהם מספרים:
״קיבלנו החלטה על שמירת שבת – לכן אנחנו ההפגנה שמתחילה הכי מאוחר בישראל. ואין אף אחד שמחלל שבת כדי שתהיה מוקמת הבמה לפני צאת השבת.
כדי לעמוד בכלל הזה, עברנו מבמה בנויה – למשאית. מהבאת הציוד במוצ״ש – להבאתו בשישי לפני כניסת השבת ותשלום לשומר.
השבוע לא מאשרת העיריה את חניית המשאית-במה והנחת השירותים הכימיים (דרישה שכזו) בערב שבת.
כתבנו ברשת. אולי יעזור בשעתיים וחצי שנשארו.״
תגובה אחת
פרסמתם היום על מפגש למען החטופים בערב שבת הקרובה שבת תצווה. הכותרת "אי-קבלת שבת "לדעתי מאוד לא מוצלחת. אני מבין ומקבל את הכיס כנגד דברי השר סמוטריץ. גם אני מאוד מתנגד לדבריו ובראש ובראשונה תומך בכך ששחרור החטופים עומד מעל כל דבר אחר במלחמה הנוכחית. השבת וקבלת שבת לא שייכים לסמוטריץ. סמוטריץ באמת יו"ר מפלגת הציונות הדתית אבל בוודאי לא מייצג את כל הציונות הדתית (ויאמרו זאת גם הסקרים האחרונים) השבת שייכת לי ולכל אחד אחר.ויותר מששמרו ישראל את השבת שמרה השבת עליהם. רבים מאוד רוצים לקבל את השבת ובד בבד החזרת החטופים היא בחשיבות עליונה לדעתנו. במשך כל השנה האחרונה הבית המשותף הקפיד מאוד לאחד את כל הפלגים שבירושלים לצרף דתיים לחילונים גם יחד. מה קרה פתאום? אנחנו בסוכתנו בסוכות מפגש מאחד אחד מיני רבים ואני בטוח שאנחנו חייבים ויכוחים ללכת יחד גם בהווה ובעתיד
בברכה
בני פרבר