חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

– הפנים שמאחורי המאבק –

אקטיביזם מאוד עוזר לי להתמודד עם התחושות הקשות – שרון פורמן

שם: שרון פורמן


גיל: 53


מקום מגורים: הבונים, חוף הכרמל


מצב משפחתי: נשואה + 3


עיסוק מקצועי: מורה לאנגלית ולדיפלומטיה


מראיין: גבע קרא עוז

  1. מתי הצטרפת להפגנות נגד ההפיכה המשטרית?
    “הצטרפתי באופן אקטיבי להפגנות לפני חצי שנה, לאחר שראיתי את אחד מתלמידי י”ב שלי עם דמעות בעיניים לאחר ששמע התבטאויות חברי קואליציה בנושא זכויות קהילת הלהט”ב. הרגשתי שאני חייבת לעשות מעשה אקטיבי כדי לוודא שהתלמיד הזה ירגיש מוגן, ראוי ושווה זכויות בבית הספר ובחברה הישראלית כולה'”

  2. באלו הפגנות/אירועים את נוהגת להשתתף?
    “אני משתתפת בהפגנות השבועיות בחיפה כל שבת, אני חברה ב’מאבק המורים’, אני חברת צוות במיזם ‘שיעור אחד ביום’ שנוצר על ידי פעילי מאבק החינוך בעקבות ההפיכה המשטרית במטרה לקדם ערכי דמוקרטיה בפעולות חינוכיות ולספק לציבור החינוך במה בטוחה לדיון. השיעורים קצרים, ממוקדים ומיועדים ללמידה עצמית.״

  3. מה מניע אותך להיות פעילה במאבק?
    “כאשת חינוך, יש עלי חובה מקצועית ומוסרית לחנך את התלמידים והתלמידות שלי על פי חוק החינוך הממלכתי: ‘להנחיל את העקרונות שבהכרזה על הקמת מדינת ישראל ואת ערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ולפתח יחס של כבוד לזכויות האדם, לחירויות היסוד, לערכים דמוקרטיים, לשמירת החוק, לתרבותו ולהשקפותיו של הזולת, וכן לחנך לחתירה לשלום ולסובלנות ביחסים בין בני אדם ובין עמים”‘  זה הבסיס עליו צריך להיות מושתת החינוך בישראל.בפן האישי, אני חייבת לחיות במדינה דמוקרטית. לא יכולה לדמיין את עצמי ואת ילדיי חיים במדינה פאשיסטית, גזענית, מיזוגנית המובלת על ידי קומץ קיצונים. זו המדינה היחידה שלי ולכן חובתי להיאבק עליה ולהגן על ערכיה”.

  4. מה לדעתך הן מטרות המאבק – אלו הישגים את חושבת שהוא צריך להשיג, בטווח הקצר/הארוך?
    “מטרות המאבק הן ברורות:

    בטווח הקצר, לחסל את נסיון ההפיכה המשטרית.

    בטווח הרחוק, לבצר חוקה דמוקרטית ברורה וחזקה שאינה ניתנת לערעור המקדשת ערכים דמוקרטיים בסיסיים כגון הפרדת רשויות, מערכת משפט עצמאית, הגנה על זכויות אדם ושוויון בנטל לכלל אזרחי המדינה״

  5. איך את מרגישה שהמצב הפוליטי והמאבק משפיעים על חייך האישיים?

    “המצב הפוליטי והחברתי בארץ פולש לחיי היום יום שלי, מדיר שינה מעיני ואפילו מדכא. למדתי שאקטיביזם עוזר לי מאד להתמודד עם התחושות הקשות ולכן אני ממשיכה לפעול בזירות המחאה השונות. במאבק החינוך הכרתי אנשים מקסימים, חכמים ואמיצים שפועלים ללא לאות כדי לוודא שישראל תהיה מדינה דמוקרטית יציבה. הם נותנים לי המון כוח”

  6. תוכלי לשתף ברגע מיוחד/יוצא דופן במאבק, שנחרט בך?
    “מיזם ‘שיעור אחד ביום’ קרם עור וגידים תוך כמה ימים. חמישה מורים ומורות שלא הכירו לפני כן יצרו קבוצה ומנהלים את המיזם מאז חודש מאי. אנחנו וא.נשי חינוך מכל רחבי הארץ כותבים שיעורים יומיים העוסקים בנושאי המחאה נגד ההפיכה המשטרית. יש לנו כבר 55 שיעורים קצרים המיועדים ללמידה עצמית ועוד רבים בהכנה. המיזם הזה מוכיח כמה אנחנו, א.נשי החינוך, מחוייבים למטרה ומוכנים להיאבק למענה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מחאות | הפגנות | מעקב חקיקה | קבוצות מאבק | עדכונים מהשטח:
כל מה שחשוב למחנה הדמוקרטי-ליברלי - אצלך בווצאפ

דילוג לתוכן