הסיכוי היחיד לחיים משותפים הוא בהפרדה בין דת למדינה – שרגא טיחובר
שלשום, קיבלנו גם תזכורת לשקר של הגרעינים התורניים, שבאים בנועם בתחילה, אך, כל מטרתם לשנות את אופי הישובים אליהם הם מגיעים, לנצל את הפלורליזם והליברליות שלנו, כדי לכפות עלינו את אמונתם הקנאית.
אם יש מסר שחשוב לי שיצא מכאן היום, זה שאין לנו על מה להתנצל והסיכוי היחיד לחיים משותפים, הוא בהפרדה בין הדת למדינה, בחופש דת וחופש מדת.
שרגא טיחובר, אזרח מודאג ואח לנשק. הפגנת נס ציונה. מוצ״ש 10.8.24
היה לי הכבוד לנאום הערב במחאת נס ציונה.#עסקה_עכשיו #בחירות_עכשיו pic.twitter.com/suNYUobZ35
— Shraga Tichover 🚵 (@ShragaTichover) August 10, 2024
ערב טוב נס ציונה!
קוראים לי שרגא טיחובר ואני אזרח מודאג במדינה שנחטפה ע"י מושחת כושל שמחריב את ישראל.
אני יליד ראשון לציון, תושב יבנה ב-5 השנים האחרונות ואב לארבעה. שירתתי 35 שנים כלוחם בצנחנים, בסדיר ומילואים, מתוכן 12 שנים בהתנדבות. התנדבות אותה הפסקתי בגיל 53, עם הקמת ממשלת החורבן וההפקרה, על גלי פילוג, הסתה וקידום ההפיכה המשטרית.
כי אין צבא עם בלי דמוקרטיה וכי אין סיבה שאתנדב, אם ממילא הרוב בחר כאן במי שרואים בי בוגד, עוכר, ערב רב או צאצא של נאצים ושאר ברכות מאחדות.
מאז, המילואים שלי הם כאזרח, אח לנשק ואקטיביסט, בקרב החשוב ביותר בחיי, על עתיד המדינה והחברה, על הדמוקרטיה הישראלית, שמי שעיניו בראשו, מבין שהיא כבר פורמלית בלבד.
השבוע ציינו 10 חודשים לטבח השבעה באוקטובר ולהפקרה ואני מבקש לקרוא כאן לראש הממשלה לעשות הכל למען עסקה עכשיו. עסקה שתביא להפסקת אש מיידית, בתקווה לכל הגזרות, לשחרור כל החטופים ובהמשך לסיום המלחמה, שיקום הצפון והדרום וחזרת המפונים לביתם.
קורא לו, אבל, לא מאמין שהוא מעוניין.
המילואים שלי הם כאזרח, אח לנשק ואקטיביסט, בקרב החשוב ביותר בחיי, על עתיד המדינה והחברה, על הדמוקרטיה הישראלית, שמי שעיניו בראשו, מבין שהיא כבר פורמלית בלבד.
בשבועות האחרונים, אנחנו עדים וביתר שאת, לקמפיין מתוכנן ומנוהל של מכונת הרעל להשחרה של ה"אחים לנשק", אנשי המחאה ומי לא. מחד, בשיטה הידועה של להכפיש את כולם, לנרמל את הטרלול ולהשקיט את מצפונם של תומכי הממשלה, כמו "כולם מושחתים" ומאידך, כפי שהיטיב לתאר נתן אשל: כי השנאה היא מה שמאחד את המחנה שלהם.
אנחנו עדים לכך, שלצידם שוב קמים מי שסייעו ושיתפו פעולה וגוזרים גזרה שווה בין אזרחים נרדפים שהתנגדו ומתנגדים להפיכה משטרית ובין מי שלא הפסיקו לרגע לקדם אותה, גם עכשיו בחסות המלחמה.
והם מסמנים קיצוניים משני הצדדים, כדי לעשות רווח פוליטי בזוי ולפרוט על סנטימנט האחדות שנוצל שוב ושוב לרעה במשך שנים, כשבפועל הם תמכו וישבו עם המשיחיים והכהניסטים באותה הממשלה.
שוב קמים מי שסייעו ושיתפו פעולה וגוזרים גזרה שווה בין אזרחים נרדפים שהתנגדו ומתנגדים להפיכה משטרית ובין מי שלא הפסיקו לרגע לקדם אותה, גם עכשיו בחסות המלחמה.
שלשום, קיבלנו גם תזכורת לשקר של הגרעינים התורניים, שבאים בנועם בתחילה, אך, כל מטרתם לשנות את אופי הישובים אליהם הם מגיעים, לנצל את הפלורליזם והליברליות שלנו, כדי לכפות עלינו את אמונתם הקנאית.
עירית ת"א סירבה ובצדק לאפשר תפילה בהפרדה במרחב הציבורי של בירת הליברליזם הישראלי ומי ש"רק תפילה" מעניינת אותם, אירגנו מחאה ומי הגיע אם לא נערי הזוועות שרקדו ושרו שירי נקמה.
וכך, למרות שניסו בתקשורת להחביא את הכל מתחת לשטיח, הכל חוזר ל-6/10. כי מי שרואים בטבח נס גלוי ותחילתה של גאולה ומייחלים ליישב את עזה ולבנון, התאפקו קצת, אבל זה חזק מהם.
ואחרי שהסיטו מאות מיליונים מתקציבי המדינה, מכספי המיסים שאנחנו משלמים, לטובת "זהות יהודית" וכבשו את יצרם בתוך ישראל, הם חוזרים לסורם ומבקשים לכבוש את ישראל.
לא אחדות הם מבקשים, כי אם אחידות ובדרכם בלבד.
הכל חוזר ל-6/10. כי מי שרואים בטבח נס גלוי ותחילתה של גאולה ומייחלים ליישב את עזה ולבנון, התאפקו קצת, אבל זה חזק מהם.
אם חפצי חיים אנחנו, עלינו להציב גבולות ולא להתפשר על ערכינו, כי ההתפשרות היא שהובילה אותנו עד הלום.
ואם יש מסר שחשוב לי שיצא מכאן היום, זה שאין לנו על מה להתנצל והסיכוי היחיד לחיים משותפים, הוא בהפרדה בין הדת למדינה, בחופש דת וחופש מדת.
אני צם ביום הכיפורים ובפסח אני אוכל כשר בלבד וללא קטניות. לא כי אני דתי ולא כי אני מאמין, אלא, כמסורת, כמנהג אבי ואביו לפניו, כחלק מיהדותי ואין לי כל בעיה עם מי שלא.
עודני מאמין בחיה ותן לחיות, אך, היום יותר מתמיד ברור לי שזה יכול להתקיים רק בדמוקרטיה מהותית וליברלית.
הם, "לא יכולים" להתפשר על אמונתם ורק אנחנו חייבים, להתחשב לשיטתם. ובכן, זה מה שעשינו במשך שנים ארוכות ורצינו מאוד להאמין בצו פיוס לאחר רצח רבין, אבל, אם מאז לקחו 20 שנה כדי להסיר את המסכות, הרי שכעת, זה לקח פחות מ-10 חודשים.
לא מדובר כאן בציונות דתית, או עוצמה יהודית, אלא, לאומנות משיחית ועליונות יהודית וגזענית והיא מאיימת עלינו, על ילדינו ועל עתידנו.
התקווה בת שנות אלפיים הייתה להיות עם חופשי בארצנו.
אני לא מאמין שאפשר לחזור לאחור וגם איני מעוניין בכך. עלינו לשאוב תקווה ממי שנמצא כאן לצידנו ולא לוותר על ערכינו. הממשלה הרעה הזו ומי שרוכב עליה לא יפלו מעצמם וזה כנראה לא יקרה כל כך מהר. היא תופל ותוחלף, אבל, אם חפצי חיים אנחנו, עלינו להציב גבולות ולא להתפשר על ערכינו, כי ההתפשרות היא שהובילה אותנו עד הלום.
עלינו לנסות למצוא את הדרך לחיים משותפים, תוך כיבוד השונות, כי אנחנו שונים, אבל, אם זה לא מתאפשר, אז בהיפרדות ולפני שיהיה מאוחר מדי, כי הדמוגרפיה בעוכרנו ורבים וטובים עוזבים כבר את הארץ ואין שום היתכנות לקיומה של מדינה יהודית תיאוקרטית, למעט בפנטזיות של מי שחותרים לכך בעזרת אשם.